Budite informirani, čitajte

ćete primati besplatno na svoju e-mail adresu, ako zatražite na vjesnik@rozp.hr
Plus hosting - banner

Vrijeme da potrošači razmisle o grijanju

Vrijeme da potrošači razmisle o grijanju

Kako je završila još jedna ogrjevna sezona, tako su opetovano splasnuli prosvjedi potrošača na skupo grijanje.

Resorno ministarstvo je napravilo Studiju koja je pokazala na se razdjelnici neprihvatljivi za veliki broj potrošača, najavljena je promjena Zakona o tržištu toplinskom energijom i Pravilnika o obračunu potrošnje mjerenjem pomoću razdjelnika topline, no aktualni ZTTE ostaje na snazi, a time i prijetnja potrošačima koji nisu ugradili razdjelnike ili kalorimetre da plate kaznu od 50.000 kn, jer svi rokovi su prošli. Potrošači imaju samo riječ smijenjenog Državnog tajnika da pričekaju sa ugradnjom mjernih instrumenata do donošenja novog Zakona.

Vlada i Sabor nisu ni u 2017. godini prihvatili inicijativu ROZP, da se odgodi vrijeme (stavi moratorij) ugradnje dok se ne riješe problemi s razdjelnicima, tj. nisu se opće očitovali o njoj.

I tako su potrošači od 2013 godine do sada pokusni kunići toplinarskom lobiju, koji vješto koristi sporost u pokušajima rješavanja problema, kako da se izvuče što više novaca od osiromašenih potrošača na promašenim investicijama.

Sada je opravdanje „Vlada ima svojih problema“, ali potrošači nasjedaju pričama političara, ustvari Vlada sa skupim grijanjem nema savršeno ništa. Grijanje je obveza lokalne samouprave, gradonačelnici su jedini članovi Skupštine toplana (koji ne snose ni moralnu odgovornost za pljačku potrošača). U aktualnoj predizbornoj kampanji malo koji kandidat za gradonačelnika spominje grijanje, a potrošače ne spominje nitko.

Svi koji su se izdvojili iz sustava centralnog grijanja redom dobivaju pravosnažne odluke u svoju korist, a na štetu toplana (još nijedan potrošač nije izgubio spor, a naravno na to toplane debelo plaćaju i to novcem potrošača). Toplinari su pokušali čak i Revizijom poništiti pravosnažne odluke u korist potrošača, ali ime je ista odbijena kao neosnovana. Bilo bi smiješno da nije žalosno što to sve rade uz potporu Gradskog vijeća i gradonačelnika.

I kad se sve to stavi na vagu, postavlja se pitanja: Nije li upravo sada preko ljeta vrijeme da oni koji nisu zadovoljni sa grijanjem promijene sustav grijanja, a svaki sustav je jeftiniji od sadašnjeg, što dokazuju sva istraživanja, a praksa pokazuje da su potrošnja i cijene u zadnjih 4 – 5 toplih zima i duplo povoljniji u korist drugih izvora energije za grijanje.

Ne pozivamo potrošače da „režu radijatore“, ali pozivamo potrošače da se informiraju i da samo odluče kako će se grijati. NITKO nema pravo u ime potrošača odlučivati kako će se grijati i nametati im monopolistička rješenja, jer to ni Ustav RH ne dozvoljava.

Kada će grijanje u Hrvatskoj postati jeftinije?

Kada se preko 30% potrošača izdvoji iz sustava centralnog grijanja sukladnu čl. 45. ZTTE, jer će toplane postati nerentabilne

Kada lokalne samouprave izvrše svoje obveze iz ZTTE i organiziraju tržište toplinske energije, jer tada će se pojaviti ponuđači koji koriste alternativne izvore energije za grijanje sa daleko nižom cijenom od sadašnjih monopolista

I možda je trebalo biti 1. kada se sadašnje toplane privatiziraju i tako prestanu biti uhljebilište političkih kadrova.

U Karlovcu se polako kreće, REGEA je u Pilot projektu napravila nekoliko minitoplana na biomasu koje se pokazalo daleko jeftinije od grijanja gradske toplane. Gradska tržnica je izgradila svoju toplanu, koja je smanjila cijenu grijanja skoro duplo.

Znači sve se može, ako se želi čuti glas potrošača, glas građana, glas birača. I naravno ako će to potrošači-birači adekvatno nagraditi na izborima, a do tada nam ostaje da podižemo plaće sudskoj birokraciji, bezbrojnim sporovima na istu temu s istim pozitivnim završetkom za potrošače.

Poruka potrošačima: Informirajte se, educirajte se, zatražite savjet i informaciju od udruga za zaštitu potrošača čiji ste članovi, jer zato i postoje te udruge.

Samo informirani potrošač je zaštićen potrošač !

Predsjednica ROZP
Dijana Kladar, dipl.iur.

Žalbe inspektoratu


e-mail: prigovori@t.ht.hr

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information