Je li kriv ENC, čitač ili putnik?

15. 08. 11
posted by: Super User
Hitova: 1535

(Otvoreno pismo predstojnici Uprave HAC ONC, Slavici Grđan)

Kad se otvori mrežna stranica http://hac-onc.hr/, prvo iskače reklama za ENC uređaj. Koristim ENC, više godina, ali u zadnjih godinu dana sam dva puta doživio neugodnosti, jer me čitač ENC-a u Zagrebu nije prepoznao.

Posebno je bio neugodan slučaj od 03. kolovoza 2015. kad sam vozio iz Karlovca prema Čakovcu. U Karlovcu je ENC uredno pročitan i displej pokazao da imam na računu 116 kn. Na Demerju je na displeju ispisano da nema podataka o ulazu (to mi se dogodilo u proljeće na starom izlazu sa autoceste za Zagreb).

Pozvonio sam na ponuđenu tipku i došao je operater, uzeo mi je ENC uređaj i nešto čačkao s njime, te mi naložio da „oprezno“ prevezem automobil preko 6 traka autoceste (sreća pa me policija nije vidjela) i da dođem u prostorije da se napravi zapisnik. Ljut, došao sam u prostorije gdje je zaposlenik počeo raditi zapisnik. Možda sam i bio neugodan prema njemu, pa mi se ovim putem i ispričavam, ali pitao sam ga odakle mu pravo i ovlast da traži osobne podatke od mene i da me tretira kao kriminalca koji je napravio krivično djelo, umjesto da mi se ispriča, jer iako mi je rako neka kupim drugi ENC uređaj, očigledno je greška na čitaču ENC-a u Zagrebu. Naime dan prije sam vozio iz Rijeke za Karlovac i sve je bilo u redu, a i u nastavku puta, na relaciji Sveta Helena – Varaždin, ENC je uredno očitan i nije bilo problema.

Rekao mi je da mi to piše u Ugovoru o radu, na što sam zaprepašten odgovorio, da mu taj Ugovor ne može dati nikakve javne ovlasti. Ponudio mi je nekakvu knjigu žalbe u raspadajućem stanju, a kako sam aktivist u Pokretu za zaštitu potrošača upitao sam ga gdje je vidljivo istaknuta obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora iz članka 10., Zakona o zaštiti potrošača (NN 41/14). Nije ga bilo, ali mi je djelatnik počeo recitirati nekakve e-mail adrese i govori brojeve telefona, što se nisam ni trudio zapamtiti.

Neprihvatljivo je da zbog očiglednog kvara čitača, a ne ENC-a se putnik zadržava oko 15 minuta da se napravi „zapisnik“ koji čak mora potpisati. Odvođenje putnika u zasebne prostorije je u naravi „lišavanje slobode“, jer kako mi kaže djelatnik „vi možete pobjeći“. Zar sam bio uhapšen? Zar nije dovoljno da raspolažete sa registracijskim brojem automobila, čak i sa snimke nadzorne kamere ako treba? A ne da djelatnik objašnjava kako će dobiti otkaz ako me ne privede i napravi zapisnik.

Predstojnice, nemojte zanemariti da djelatnici na naplatnim postajama, nisu ničim ovlašteni da legitimiraju i privode ljude, a da ne govorim o slici Hrvatske, kada djelatnici, kao mene privode na naplatnim postajama, a iza mene kolona vozila s turistima.

 Ovakvo postupanje provocira da vozač napusti „mjesto događanja“, što bi ja sigurno napravio da mi djelatnik nije oteo moj ENC. Ovakva samovolja ne nedopustiva u Hrvatskoj. Zna se tko i kako može kontrolirati vozače na hrvatskim cestama. I ne zanemarite gospođo predstojnice da svaki putnik nije kriminalac. A ujedno Vas molim da postupite po članku 10. Zakona o zaštiti potrošača.

Željko Tomašić

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information