Mjesečni obračun potrošnje vode u Karlovcu?

16. 07. 14
posted by: Super User
Hitova: 1827

Temeljem brojnih upita potrošača iz prigradskih dijelova Karlovca a vezano za Odluku Vodovoda i kanalizacije o prelasku na mjesečno plaćanje potrošnje vode, umjesto kako je bilo do sada tromjesečno, nužno je informirati potrošače o čemu se radi, jer se zbog neinformiranosti pojavio val neosnovanog nezadovoljstva i etiketiranja postupka ViK kao nepoštene poslovne prakse, pa čak i prijevare.

Naime, ViK nije podigao cijenu vode, niti bilo koju drugu naknadu koja je u njihovoj nadležnosti. Zato savjetujemo potrošače da se informiraju o čemu se radi, pa će razumjeti da im je mjesečni račun lakše plaćati od tromjesečnog. Npr. ako su imali tromjesečnu potrošnju vode 30 m3 za to dobili račun, sada će imati mjesečnu potrošnju 10 m3 vode, što znači i 1/3 dosadašnjeg računa. Važno je znati da se potrošnja vode naplaćuje prema očitanoj potrošnji na vodomjeru, pa samim tim ne može postojati neki fiktivni dug.

Voda kao i struja se u prošlim vremenima naplaćivala prema anuitetima, tj. akontacijom, pa se polugodišnje ili godišnje vršilo sravnjivanje računa po očitanju mjernog instrumenta. Sadašnji propisi nalažu da se javne usluge, pa tako i voda, mogu naplaćivati isključivo prema očitanoj potrošnji.

Kao i u svakom drugom odnosu potrošači sa Vodovodom i kanalizacijom moraju imati sklopljen ugovor o priključenju na sustav javne vodoopskrbe i isporuci vodnih usluga kojim se reguliraju odnosi između isporučitelja i potrošača. Sastavni dio ugovoru su i Opći i tehnički uvjeti isporuke vodnih usluga koji definira u čl.12. st. 1. da „Količina pružene usluge opskrbe pitkom vodom utvrđuje se vodomjerom. Cijena usluge obračunava se prema očitanoj potrošnji m3 u pravilu jednom mjesečno, a za određena područja svaka tri mjeseca. Kod obračuna potrošnje vode, bitno je jedino očitanje vodomjera, pa ako potrošač smatra da mu nije dobro očitana potrošnja može uložiti prigovor, posebno ako je iskazana veća potrošnja nego piše na vodomjeru.

Na računima je napisano stanje brojila, pa neka to potrošači kontroliraju, a ujedno za sve što smatraju da nije po zakonu ili da su na bilo koji način oštećeni, imaju pravo podnijeti prigovor Vodovodu i kanalizaciji. U ROZP smatramo da ovaj postupak ViK predstavlja dobru poslovnu praksu, jer će potrošači lakše podmirivati račun za mjesec dana, nego za tri mjeseca. Da ViK brine o potrošačima govori i njihova odluka da se zadnji tromjesečni račun može podmiriti u tri rate i to bez posebnog zahtjeva, dovoljno je samostalno podijeliti račun na tri anuiteta.

Savjetujemo potrošačima da ne nasjedaju na negativnu kampanju koja je pokrenuta na odluku ViK o prijelazu na mjesečno očitanje brojila i mjesečne račune, jer jedino relevantno je očitanje vodomjera. A ako potrošač smatra da mu vodomjer ne mjeri stvarnu potrošenu vodu, može sukladno propisanom postupku tražiti provjeru ispravnosti, ili što mi savjetujemo, da si sam izvrši provjeru postavljanjem kontrolnog vodomjera. Zar struju, grijanje, zbrinjavanje komunalnog otpada, HRT pristojbu, telefonski račun, plin, jednom riječju sve javne usluge ne plaćamo prema mjesečnima računima? Stoga nije jasno otkuda sada tolika negativna kampanja što i ViK prelazi na takav oblik naplaćivanja vodne usluge?

ROZP (Ž.T.)

Nastavak nezadovoljstva slijedom neinformiranosti?

Poslije ovog priopćenja zaprimili smo 3 poziva u kojima potrošači iskazuju nezadovoljstvo jer se i dalje smatraju opljačkanima, prevarenima. Uz žalbu je naravno slijedila kritika kako smo se svrstali na stranu trgovca i da smo izigrali potrošače. Možda nebitno, ali sva tri potrošača koja su nas "prozvali" nisu članovi nijedne udruge za zaštitu potrošača, a ni Kluba potrošača ROZP.

Opetovano se pitamo po kojim to normama potrošači koji nisu naši članovi smatraju da im mi moramo davati inforamacije i savjete ? 

No, to je nebitno za ovaj slučaj, koji ćemo prepričati.

Potrošač se žalio kako je očitanje brojila bilo u travnju i da je  on uredno platio račune (smatra da je to akontacija) za veljaču, ožujak i travanj, a da su mu iz Vodovoda i kanalizacije sada poslali račun za očitanje u travnju tj. za potrošnju vode: veljača - travanj. Potrošač zaključuje da je dva puta platio istu vodu. Epitete koje je podijelio ViK i ROZP ne želim govoriti. 

Zatražili smo očitovanje ViK i dobili pojašnjenje da se radi o nerazumijevanju, jer potrošač nije plaćao akontaciju, nego mu je potrošnja vode očitana u siječnju, podijeljena u tri rate i praktično je plaćao mjesečen račune, umjeto da je morao platiti jedan račun za tri mjeseca. 

Znači potpuno je jasno da smo i u priopćenju bili u pravu, da potrošači moraju gledati (očitati) vodomjer, a ne broj rata. Da su to uradili,, vidjeli bi i na računima da im nije duplo naplaćena voda. Sva tri navedena potrošača jednostavno nisu željeli čuti da prekontroliraju brojilo i da se žale ViK, ako im je potrošnja krivo obračunata, već su vrlo agresivno ponavljali kako su uredno plaćali računa i da su platili tri računa, a sada su dobili još jedan za sve to što su već platiti. 

Jasno nam je da su potrošači već isfrustrirani brojnim prijevarama i nezakonitim računima i nametima, ali ovaj puta zapanjuje ustrajnost da se prelazak na mjesečno očitanje prikaže kao prijevara i pljačka.

Iako smo mi nestranačka, nepolitička i nevladina organizacija civilnog društva, ne možemo se oteti dojmu da se radi o predizbornoj kampanji.

Da prikažemo plaćanje tabelarno, možda će nekome biti jasnije:

Prigradska naselja

Period

Očitanje

Plaćanje

 

siječanj

travanj

travanj – 1/3 očitanja

 

veljača

svibanj – 1/3 očitanja

 

ožujak

lipanj – 1/3 očitanja

 

travanj

srpanj

srpanj – 1/3 očitanja

 

svibanj

kolovoz – 1/3 očitanja

 

lipanj

rujan – 1/3 očitanja

 

srpanj

listopad

listopad – 1/3 očitanja

 

kolovoz

studeni – 1/3 očitanja

 

rujan

prosinac – 1/3 očitanja

 

listopad

siječanj

siječanj – 1/3 očitanja

 

studeni

veljača – 1/3 očitanja

 

prosinac

ožujak – 1/3 očitanja

Gradska naselja

siječanj

veljača

veljača – 1/1 očitanja

 

veljača

ožujak

ožujak – 1/1 očitanja

 

ožujak

travanj

travanj – 1/1 očitanja

 

travanj

svibanj

svibanj – 1/1 očitanja

 

svibanj

lipanj

lipanj – 1/1 očitanja

 

lipanj

srpanj

srpanj – 1/1 očitanja

 

srpanj

kolovoz

kolovoz – 1/1 očitanja

 

kolovoz

rujan

rujan – 1/1 očitanja

 

rujan

listopad

listopad – 1/1 očitanja

 

listopad

studeni

studeni – 1/1 očitanja

 

studeni

prosinac

prosinac – 1/1 očitanja

 

prosinac

siječanj

siječanj – 1/1 očitanja

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information