Grad Vrbovsko je 04. ožujka 2015. potpisao Sporazum kojim je ROZP preuzela obvezu savjetovanja, informiranja i edukacije potrošača na području grada Vrbovskog uz sufinanciranje grada.

Ovime su se stvorili uvjeti da potrošači iz Vrbovskog imaju pravo i mogu besplatno dobiti sve informacije i savjete za ostvarivanje svojih potrošačkih prava koje pruža ROZP, preko mrežne stranice, info telefona, elektroničke pošte, te besplatno mogu nazočiti svim oblicima inforiranja i edukacije koje se provodoti u njihovom gradu.

Grad Vrbovsko je time implementirao čl. 126. st. 2. Zakona o zaštiti potrošača po kojem su jedinice lokalne samouprave dužne su na svom području poduzimati mjere i aktivnosti iz svoje nadležnosti u području zaštite potrošača, a posebno informirati i provoditi izobrazbu potrošača, te organizirati savjetovanje potrošača.

Članak. 141. Zakona o zaštiti potrošača određuje da su jedinice lokalne samouprave dužne organizirati savjetovanje potrošača na svojem području u roku od godine dana od dana stupanja na snagu Zakona o zaštiti potrošača. Razvidno je rok za organiziranje savjetovanja na razini lokalne samouprave 08. travnja 2015., te ukazujemo na obvezu poštivanje zakonskog roka.

Prema pojašnjenju Ministarstva gospodarstva, moguća su dva načina ispunjenja obveza iz Zakona o zaštiti potrošača:

  1. Da se savjetovanje, informiranje, edukacija, zaštita i ostale mjere i djelatnosti vezane za zaštitu potrošača organiziraju preko udruga za zaštitu potrošača koje su prepoznate u javnosti i aktivne su u rješavanju potrošačkih problema i koje raspolažu stručnim kapacitetima za savjetovanje potrošača, ili
  2. Da jedinice lokalne samouprave ustroje odjel (službu, ured) koji će se baviti zaštitom potrošača

Kako bi ispunili zakonsku obvezu, mi i naše udruge članice, nudimo rješenje kojem mi preuzimamo obvezu da pored naših redovnih aktivnosti organiziramo i vršimo savjetovanje, informiranje i edukaciju potrošača na području lokalnih samouprava u 5 županija jugozapadne Hrvatske. Grad Vrbovsko je odabrao prvi način savjetovanja potrošača, što je logičan slijed višegodišnje suradnje Vrbovskog i ROZP.

Potrošači ostalih lokalnih samouprava koje nisu sklopile sporazume s udrugama za zaštitu potrošača, nažalost neće moći dobiti besplatne savjete, niti besplatno konzumirati informacije i edukaciju potrošača koje organizira ROZP sa svojim članicama. Potrošači tih lokalnih samouprava mogu dobiti besplatne savjete isključivo preko zajedničkog telefona 072/414-414 Savjetovališta za zaštitu potrošača koje organizira Ministarstvo gospodarstva regionalnih savjetovališta u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Puli.

Zašto ostale lokalne samouprave nisu implementirale Zakon o zaštiti potrošača, nadležnost je da utvrdi resorno ministarstvo za zaštitu potrošača i Ministarstvo uprave koje je nadležno da utvrdi poštivanje zakona na razini lokalnih samouprava, a prema našim informacijama inspekcije su spremne da izvrše nadzor.

Ž.T.

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information