Sve više upita i zahtjeva za pomoć nam šalju potrošači vezano za prijevare u trgovanju preko društvene mreže facebook, koje su prevaranti razvili do savršenstva. Naime facebook nije online tj. internetska trgovina. Nijedan „prodavač“ na fejsu nije siguran i provjeren.

Facebook je internetska društvena mreža, koju je 2004. godine osnovao Mark Zuckerberg, bivši student Harvarda. U svojim počecima, Facebook je bio namijenjen samo studentima sveučilišta na Harvardu koji su tim putem mogli međusobno komunicirati i razmjenjivati informacije. Kasnije, mnoga druga sveučilišta, srednje škole i velike kompanije diljem svijeta priključile su se mreži. Danas ova web stranica ima više od 1.230,000,000 aktivnih korisnika. Facebook je ujedno najpopularnije mjesto za objavljivanja fotografija, s više od 14 milijuna novih dodanih fotografija dnevno. Facebook je danas najpopularniji servis za socijalizaciju (nikako za trgovinu) s rastućim brojem korisnika te je čak prozvan i "novim Internetom".

Zakoni sa područja zaštite potrošača tretiraju online trgovinu, ali ne facebook trgovinu. Profil na facebooku ne podliježe nikakvoj vrsti provjere, pače prema vlastitim željama korisnik može sakriti svoj profil i sadržaje od nepoznatih ili neželjenih ljudi. Unatoč tome, Facebook se tijekom svog postojanja našao na meti brojnih kritičara upravo zbog problema privatnosti korisnika, ali također i zbog pitanja cenzure. Kritike dolaze i zbog toga što su informacije koje korisnici odaju o sebi korištene za marketinška istraživanja, interne istrage sveučilišta i kompanija, pa čak i policije.

Potrošači koji trguju preko facebooka u naravi čine prekršaj, osim ako se radi o malim iznosima i organiziranim dražbama koje ne podliježu oporezivanju.

U Hrvatskoj postoji 46 udruga za zaštitu potrošača čija godišnja članarina ne prelazi 30 kn, gdje potrošači mogu dobiti pravovaljani savjet koji je posebno koristan kao preventivni. Ako je potrošačima veliki izdatak 30 kn godišnje, mogu nazvati najbliže Savjetovalište za zaštitu potrošača u na broj 072/414-414, koji se svakodnevno reklamira preko medija.

Savjet potrošačima: Ni pod kojim uvjetima nemojte kupovati preko facebook društvene mreže, ta mreža nije namijenjena trgovini nego socijalizaciji. Prije odlaska na „fejs shoping“ poželjno je da se konzultirala sa svojom udrugom za zaštitu potrošača, jer od prijevara preko fesja praktično zaštita ne postoji, osim preventivne zaštite, a posebno kod „malih“ iznosa do 1000 kuna.

Ž.T. (rozp)

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information