Ovih dana na adresi naše elektroničke pošte zaprimljena je poruka: „Štovani, sukladno Vašem pozivu za izdvajanje od toplane, molim za preporuku postupka što, kao i kada“. Moramo obavijestiti javnost i potrošače da ROZP nije NIKADA i NIKOGA pozivala na izdvajanje od toplane.

 

 

Ljudi očigledno čitaju što žele da piše.  ROZP sukladno Zakonu o zaštiti potrošača i Nacionalnom programu zaštite potrošača vrši informiranje, edukaciju i savjetovanje potrošača.

ROZP polazi od temeljnog prava da potrošač ima pravo na cjelovitu i istinitu informaciju, temeljem koje može samostalno bez ikakvog pritiska donijeti najpovoljniju odluku za sebe.

Pa je tako i sa toplanama. Potrošači imaju prvo znati kakvi sve oblici grijanja postoje, koji su dostupni zavisi od uvjeta zgrade/stana, da ih nitko ne može prisiliti da moraju biti korisnici bilo koje toplane. U funkciji je prvi Zakon o tržištu toplinske energije i ROZP tvrdi da je u posao grijanja potrebno ugraditi funkcioniranje tržišta i isključiti monopolizam. Potrošač ima pravo sam odlučiti na što će i koliko trošiti svoj novac. 

Komplicirano? U ROZP smatramo da nije, treba se samo informirati. ROZP nije Agencija za zaštitu potrošača, nego savez udruga za zaštitu potrošača. Kako bi omogućili potrošačima iz lokalnih samouprava koje nemaju svoje udruge za zaštitu potrošača osnovali smo Klub potrošača ROZP (http://klub.rozp.hr/).

Ali MOLIMO cijenjene potrošače da razumiju da smo mi udruga kao i svaka druga organizacija civilnog društva.

Kao što je poznato, udruge su svaki oblik slobodnog i dobrovoljnog udruživanja više fizičkih i pravnih osoba. Te se osobe udružuju u udruge radi zaštite nekih zajedničkih vrijednosti, interesa i ciljeva.

Kako i mi imamo troškove u aktivnostima koje provodimo, a samo „hladni pogon“ je 10.000,00 kn godišnje odlučili smo da u ovoj godini djelujemo kako je to navedeno na mrežnoj stranici www.klub.rozp.hr, jer nemamo prava davati savjete potrošačima koji nisu članovi tj. koji nisu platiti članarinu, jer bi u protivnom iznevjerili one koju plaćaju članarinu, jer se savjet može dobiti i besplatno.

Članovi dobiju podatke za prijavu i kada se prijave na mrežnu stranicu mogu vidjeti sadržaje koje slučajni posjetitelji ne mogu vidjeti.

Zato Vas molim za razumijevanje cijenjene potrošače i podsjećamo da imaju dvije opcije, jedna je da se učlanite u Klub, a druga je da se obratiti Savjetovalištu za zaštitu potrošača koje financira Ministarstvo gospodarstva na 072/414-414.

To stoga, što nas po nikakvom propisu ne sufinancira nitko.  Financiramo se iz članarine i projekta s kojima se natječemo na Javnim natječajima.

Sva financijska izvješća su transparentno javno objavljena preko našim mrežnim stranica i Registra neprofitnih organizacija.

Članarina nije bauk, kako neki reagiraju kad im predočimo da bez članstva ne mogu dobiti savjet ili informaciju, jer 30 kn/godišnje je simbolična suma.  Zašto tako malo? Računamo da smo svi mi potrošači i ako se 1/3 potrošača učlani u naš Klub ili udruge članice, to je 30.000.000,00  kn/godišnje:

Da 1/3 od toga uspijemo realizirati mogli bi otvoriti naše Savjetovalište sa zaposlenim stručnjacima i pravnicima koji bi besplatno pomagali potrošačima, ali sa cca 30.000,00 kn/godišnje jako malo možemo uraditi, tek pokoji letak ili radio emisiju, a o stručnoj pravnoj pomoći potrošačima možemo samo sanjati.

Nažalost potrošači nas se sjete kada zapadnu u problem, a tada je svaka pomoć komplicirana, a često i nemoguća, a potrošači se čudom čude kako to ne mogu dobiti savjet, jer i oni su potrošači, pro tom zanemare da nisu članovi Kluba za zaštitu potrošača ili udruge za zaštitu potrošača.

ROZP (Ž.T.)

 

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information