Sa jedinstvenim tržištem i novim načinima komunikacije, hrvatskim potrošačima se nudi sve više i više robe i usluga od trgovaca diljem Europske unije. No, kad stvari krenu loše, problemi s kojima se susreću potrošači kada pokušavaju dobiti obeštećenje za pretrpljenu štetu ili neispavan proizvod su velika prepreka ulozi potrošača koju trebaju imati kao «pokretači hrvatske ekonomije». Proizvodi ili usluge koje su kupili često su sa greškom, opasni po zdravlje i život, a trgovci često podmeću nezakonite ugovorne uvjete.

Postoji zakonska regulativa koja omogućava potrošačima prijavljivanje takvih nepravilnosti, ali sankcije prema trgovcima su toliko simbolične da ih ne sprječavanju i daljnjem provođenju takve nezakonite i nedopuštene poslovne prakse, a s druge strane troškovi postupka su često veći od naknade koju potrošači mogu dobiti.

Suočeni s takvom situacijom, potrošači najčešće odustaju i ne dobiju pomoć niti adekvatno obeštećenje čak i kada je takvo nezakonito ponašanje trgovac na štetu većeg broja potrošača.

Koji su naši ciljevi?

Cilj nam je ...

... Izboriti se da će svi hrvatski potrošači, kao i potrošači EU budu potpuno obeštećeni kada pretrpe štetu zbog nezakonite prakse trgovaca ili neispravnog proizvoda.

Što je potrebno?

Potrošački pristup pravdi i obeštećenju će se poboljšati ako:

Hrvatska prihvati uspostavljen postupak Europska akcijske skupine za nacionalne i prekogranične slučajeve, čime će potrošači moći zajedničkim i kolektivnim tužbama pred sudom kako bi dobili naknadu za štetu uzrokovanu greškom trgovca. Ti postupci moraju biti ugrađeni ne samo u Zakon o zaštiti potrošača, već u sve zakone koji određuju odnose trgovac-potrošač.

Takav alat će:
- Omogućiti potrošačima potpunu naknadu štete koju su pretrpjeli;
- Poboljšati funkcioniranje unutarnjeg tržišta, a potrošači će imati puno više povjerenja u kupnju preko granice;
- Omogućiti pristup pravdi;
- Smanjiti sudske troškove za potrošače i okrivljenika;
- Smanjiti opterećenje sudova;
- Smanjiti nelojalnu konkurenciju između trgovaca.

Borba Europske akcijske skupine za žrtve monopolističke prakse je osnovana i priznaje pravo na obeštećenje za sve žrtve takvih postupaka nelojalne konkurencije.

Sve narečno nije moguće dok je za „zaštitu potrošača“ resorno ministarstvo, ministarstvo gospodarstva. Naše „rješenje“ i prijedlog je da se osnuje Vladin ured za zaštitu potrošača ili Hrvatska agencija za zaštitu potrošača.

Dok potrošači u Hrvatskoj nemaju svoje tijelo, već o potrošačkim pravima odlučuju trgovci, glas potrošača se neće čuti, a akcije pojedinih udruga za zaštitu potrošača i njihovih aktivista smatrat će se u Saboru i dalje „maltretiranjem ludog pukovnika iz Karlovca“, što je u pauzi jednog saborskog zasjedanja izjavio jedan saborski zastupnik.

Više iz EU prakse pogledajte na videu BEUC-a

 

Ž.T.

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information