Informacijska i komunikacijska tehnologija (ICT) znatno su promijenile navike potrošača, a čine sve veći dio obiteljskih proračuna. Ove nove tehnologije zahtijevaju da potrošači moraju imati alat za pristup informacijama i na taj način sudjelovanje u svakodnevnom životu u demokratskom društvu. Nove digitalne tehnologije su omogućile nove načine reklamiranja, kupnje robe ili primanje usluge. Međutim, opasnost je što ta nova tehnologija često dovodi do kršenja temeljnih prava potrošača, uključujući temeljna ljudska prava.

Zbog toga se moramo suočiti s mnogim izazovima suvremene tehnologije , a rizike treba što promtnije eliminirati - osobito kada je u pitanju sigurnost i privatnost tj. zaštita osobnih podataka. Moramo osigurati da se postojeća potrošačka prava stvarno provode i u digitalnom okruženju, te i dalje moramo ukazivati na nužnost pružanja informacije i zaštite prava potrošača te dograđivati sustave zaštite prava potrošača i po potrebi dati nova prava u digitalnom okruženju.

Koji su naši ciljevi?

Cilj nam je ...

  • Dati potrošačima sigurnost u digitalnom okruženju, uključujući i učinkovitu kontrolu nad osobnim podatcima i zaštitu privatnosti
  • Urediti digitalno tržišta na način da radi na dobrobit potrošača. te rješavanje digitalnog jaza između trgovaca i potrošača
  • Osigurati pravednu ravnotežu između digitalnih prava potrošača i nositelja prava intelektualnog vlasništva

Što je potrebno?

Potrošačima će biti poštovana prava a digitalnih tržišta poboljšano, ako:

  • Uvedemo stroga, obvezujuća pravila u novoj digitalnoj praksi, a visoku razinu privatnosti i zaštite podataka učinkovito provoditi u zemljama članicama EU (s visokom razinom sigurnosti privatnost i „security-by-design" postavkama za digitalne proizvode)
  • To će osigurati da internet ostaje otvoren i neutralan ("net neutrality") i da svi europski potrošači imaju jednaki pristup telekomunikacijskim uslugama
  • Digitalna tržišta moraju jamčiti zdravu konkurenciju i bolju kvalitetu usluge
  • Utvrdimo sadržaje i modele za transparentno, kreativno i pošteno online poslovanje
  • Informiramo potrošače o njihovim pravima, čime uočiti razlika između pirata i prakse koje provode brojni privatni potrošači, kod kuće, u maloj mjeri i bez komercijalnog motivacije.

Ako želite pratiti i znati kako se ovo područje zaštite potrošača razvija i provodi u Europskoj uniji, obratite se stručnjacima na ovu temu u BEUC-u (krovnoj europskoj organizaciji zaštite potrošača) na e-mail:

digital[AT]beuc.eu

 

Preveo i obradio: Željko Tomašić

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information