Informiranje ili nepoštena poslovna praksa?

Gradska toplana iz Karlovca kao registrirani kupac toplinske energije je ovih dana preko svojih mrežnih stranica obavijestila krajnje kupce o obvezi sklapanja ugovora o isporuci toplinske energije do 01. rujna 2016. godine, što nije sporno jer se načelno sukladno Zakonu o tržištu toplinske energije, ugovori sklapaju za ogrjevnu sezonu.

ROZP pozdravlja ovaj potez Gradske toplane koje je nakon četiri godine došla do spoznaje o nužnosti postojanja ugovornog odnosa između trgovca i potrošača, na što smo im ukazivali  tijekom jeseni  2012. godine, jer sukladno članku 46. Zakona o zaštiti potrošača, ako se izvrši isporuka robe ili pružanje usluge koje potrošač nije naručio, a za koje bi bio obvezan izvršiti bilo kakvo plaćanje, predstavlja nepoštenu poslovnu praksu (koja je kažnjiva po istom zakonu), a trgovac pošalje potrošaču određenu robu ili izvrši određenu uslugu, ta roba ili usluga smatraju se promidžbenim darom trgovca.

Pozivamo krajnje kupce koji se žele grijati preko sustava centralnog grijanja tj. usluge koju pruža Gradska toplana da svakako potpišu ugovor, jer jasno je da toplana neće slati promidžbene darove  tj. da je obvezna prekinuti isporuku toplinske energije sa krajnjim kupcima koju nemaju sklopljen ugovor, ali isto tako one koji ne žele usluge Gradske toplane da to jasno i glasno kažu tj. postupe po svojoj odluci koja je najpovoljnija za njih.

Ipak glede potpune informiranosti potrošača ROZP smatra obvezom dopuniti i dati cjeloviti informaciju, jer gospoda iz Gradske toplane ističu samo ono što mora potrošač, ali ne i svoje obveze, a ujedno zaplašuju potrošače da će ih sudskim putem natjerati na moraju potpisati ugovore. Mi razlikujemo marketing i lobiranje sa dobrom, kvalitetnom i jeftinom uslugom od zastrašivanja, prijetnji koje su očigledni monopolizam koji je zabranjen čl. 49. Ustava RH (čak i u slučajevima kada je dozvoljen zakonom).

Naime članak 11. ZTTE se jasno odnosi na odluku i potpisivanje ugovora, kada već postoje krajnji kupci. Kako u zgradama gdje nije potpisan ugovor, formalno pravno nema ni usluge, a to znači nema ni krajnjih kupaca. Gradska toplana potpuno zanemaruje druge odredbe tog članka koji jasno govori da je podloga Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima.

Nadalje dvojben je i rok 01.09.2016. naime članak 53.  je naložio da ovlašteni predstavnici suvlasnika i kupac moraju  sklopiti ugovor o potrošnji toplinske energije do 1. lipnja 2014. To nije učinilo preko 90% potrošača-budućih krajnjih kupaca, zbog toga je Vlada donijela odluku u rujnu 2014. i ponovila 2015. godine da se nastavi isporuka toplinske energije kao da ugovori postoje.

I ovdje se Gradska toplana pozvala na ono što njoj odgovara. Naime Uredba koju spominju da je rok 01. rujna 2016. više nije na snazi. Odluka na koju se poziva toplana je donesena temeljem Zakona o ovlasti vlade republike hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga hrvatskoga sabora (NN 115/14). No 01. listopada 2015. godine je stupio na snagu novi Zakon o ovlasti vlade republike hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga hrvatskoga sabora (NN 102/15) koji je u članku 4. potpuno jasan i određuje da Uredbe koje je Vlada Republike Hrvatske donijela na temelju Zakona o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Hrvatskoga sabora (»Narodne novine«, br. 115/14.) koje vrijede na dan stupanja na snagu ovog Zakona ostaju na snazi, a najdulje do 30. lipnja 2016.

ROZP (Ž.T.)

 

ROZP opetovano informira potrošače da isključivo oni imaju pravo odlučiti kako će se grijati i da ih nikakva prisila ne može natjerati da moraju biti korisnici gradske toplane, niti bilo kojeg drugog oblika grijanja. Naravno da se treba ponašati sukladno pozitivnim hrvatskim zakonima, a oni ne nalažu da potrošači moraju koristiti najskuplje oblike grijanja i k tome još simulirati mjerenje potrošnje.

 

Svakako nije zanemarljivo da se treba prihvatiti način života i odlučivanja u zgradi, ali to nije resor Gradske toplane, jer ako će ovlašteni predstavnici za njih lobirati, bio bi red da su na njihovoj platnoj listi.

 

Stvar je kristalno jasna od samog osnivanja Gradske toplane, ugovorni odnos je temelj poslovanja, nema ugovora, nema usluge, nema računa. Prema anketama ROZP preko 80% potrošača bi sklopilo ugovore sa Gradskom toplanom još 2012. da su ugovori bilo korektni i da nije bilo bahatosti i prijetnji. No, doživotni, nasljedni  i zagrobni ugovor je neprihvatljiv za potrošače, a i ZTTE implicira da se sklapa ugovor na godinu dana.

 

Ponašanje Gradske toplane kao gradske firme, daje nam za pravo da izrazimo bojazan da će sada kada će naplatu parkiranja u Karlovcu preuzeti gradska firma „Mladost“ biti obavezno parkiranje isključivo na gradskim parkiralištima, pa ljudi više neće smjeti parkirati na parkiralištima Kauflanda, Tržnice. Lidla, Bille, Spara itd. ili će bar morati plaćati paušal (o.a.)

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information