Državni tajnik u Ministarstvu zaštite okoliša i energetike Ante Čikotić održao je danas sastanak s predstavnicima udruga za zaštitu potrošača vezano uz problematiku razdjelnika topline. Na sastanku su sudjelovali predstavnici Regionalne organizacije zaštite potrošača, Udruge za zaštitu potrošača „Razdjelnici topline“ i Udruge „Energovi pingvini“.
U javnim izjavama predsjednik ROZP, Željko Tomašić, je više puta upozoravao da je „Hrvatska najekološkija zemlja EU, jer sve smeće EU završava u Hrvatskoj“, no događalo se isto kao i sa razdjelnicima topline, glas potrošača se nije želio čuti. Političke strukture su ostale gluhe na vapaje i upozorenja iz ROZP-a, a najbolji dokaz je da nijedan hrvatski političar nije potpisao u predizbornoj kampanji netom završenih izbora, Deklaraciju o temeljim interesima hrvatskih potrošača.
„Kao ministar poljoprivrede osobno smatram da javnost mora odmah biti obaviještena o svakoj potencijalnoj opasnosti za zdravlje, bez obzira što procedure to ne nalažu. Iako je Ministarstvo poljoprivrede postupilo po svim zadanim procedurama, morali smo biti brži i učinkovitiji.
Iako im piletina već na prvi pogled ne ulijeva povjerenje, preblijeda je, s ostacima perja, neskinutom vratnom kožom..., a kad je donesu doma, nerijetko i čudnog mirisa, kad je u pitanju cijena od 12,89 ili 13,99 kuna za kilogram, čini se, sve ograde potrošača padaju u vodu.
Karlovac, 8.11.2016. - Regionalna organizacija zaštite potrošača (ROZP) ističe problem dodatnog osiromašivanja građana računima za grijanje koji se ne smanjuju usprkos smanjenoj potrošnji energije te rastuću bojazan građana kako će biti dodatno kažnjeni većim porezom na nekretnine i to, nakon što su se uz državne poticaje kreditno zadužili i uložili u energetsku obnovu svojih zgrada i stanova.
Kutina, 26. listopada 2016.: Jučer je u organizaciji Udruge za zaštitu potrošača Kutina, u prostoriji Udruge održan zajednički sastanak s predstavnicima stanara-suvlasnika te upraviteljima stambeno-poslovnih zgrada na temu uvjeta isporuke, mjerenja i obračuna potrošnje vodnih usluga u gradu Kutini.
Međimurska županija već drugu godinu zaredom objavljuje Natječaj za financiranje programa i projekata udruga iz područja zaštite potrošača te će s navedenom praksom nastaviti i u narednim godinama. Sam natječaj je već u pripremi, a očekuje se da će biti objavljen do kraja ove godine. Tim povodom u prostorijama Međimurske županije održan je radni sastanak na temu politika zaštite potrošača u Hrvatskoj te uloge regionalne (lokalne) samouprave i udruge u njihovoj provedbi.
Primamo sve više zahtjeva a savjet vezano uz novi način plaćanja zajedničke potrošnje električne energije stanara u stambenim zgradama. Naime, HEP dostavlja predstavniku stanara stambene zgrade obračun i uplatnicu za utrošak električne energije u toplinskoj podstanici i zajedničkim prostorijama, bez obrazloženja na koji način bi stanari ubuduće trebali plaćati tu energiju. Na prijedlog da se ta energija kao i do sada, plaća putem mjesečnih rata za el. energiju za svako pojedinačno kućanstvo, Elektra odbacuje taj prijedlog i traži da se ta usluga ubuduće plaća iz sredstava zajedničke pričuve.
Više puta smo ukazivali na propuste i nekorektno ponašanje tvrtke „Brunata d.o.o“ a vezano za prodaju i ugradnju uređaja za lokalnu razdiobu isporučene toplinske energije (razdjelnik). Kako je Brunata pokazala potpunu nekooperativnost i oglušila se na sve dobronamjerne primjedbe i zahtjeve od strane ROZP i potrošača, a uz prešutnu suglasnost resornog ministarstva za toplinatrstvo i uz javnu potporu HERE, prisiljeni smo obrati se javnosti tj. dati potrošačima pravovaljane informacije.
Sve više potrošača iz Slavonskog Broda nam se javlja s problemima grijanja, a koji su vezani za ugradnju razdjelnika i izdvajanja iz sustava centralnog grijanja. U korenspodenciji sa potrošačima, uvidjeli smo da firma „Brod plin“ d.o.o. kao proizvođač, distributer, a ujedno i kupac toplinske energije provodi monopolistički pritisak na potrošače i uzima sebi za pravo da daje rješenje ili odobrenje potrošačima koji se žele izdvojiti iz sustava, što im ZTTE ne omogućava.
"Nikada ne treba sumnjati u sposobnost skupine ozbiljnih i predanih građana da promijene svijet. Naprotiv, takvi su ga upravo mijenjali." Nepobitno je da smo to pokazali već na prošlim parlamentarnim izborima, jer nijedan program nije dobio našu potporu, a rezultat toga je bila nemogućnost sastavljanje stabilne Vlade i Sabora, a pokazali smo i na ovim Parlamentarnim izborima na kojima je glasovalo 1.976.496 (52,59%) potrošača-glasača, a nije glasovalo čak 1.786.909 (47,41%) potrošača.
Slanje promidžbenih SMS (i MMS) poruka korisnicima elektroničkih komunikacija, kao i slanje elektroničke pošte, dopušteno je samo pod točno određenim uvjetima, koji su striktno propisani Zakonom o elektroničkim komunikacijama.
Izbori su postupak kojim birači (odnosno potrošači) povjeravaju obavljanje političke vlasti predstavničkom tijelu i predsjedniku države. Na predstojećim parlamentarnim izborima legitimnost za obavljanje političke vlasti dobit će predstavnici u Saboru RH gdje će oni predstavljati njihovu (dakle potrošačku) suverenu volju. Izbori su zbog izvor i temelj legitimiteta cjelovitog sustava državne vlasti.
Gospodarski rast, nova radna mjesta i društvena pravednost vrišti sa predizbornih plakata i spotova, ali nikako da u predizbornim programima čujemo (pročitamo) “zaštitit ćemo potrošačka prava”. A nas potrošača ima 3.740.200, točno toliko, koliko i birača, tj. svi birači su i potrošači.
Regionalna organizacija zaštite potrošača podsjeća da obveza ugradnje mjernih instrumenata sukladno Zakonu o tržištu toplinskom energijom ostaje do kraja ove godine, te da na čl. 52. ZTTE nije stavljen moratorij iako je resorni ministar to obećao. No, neki vlasnici tvrtki koje ugrađuju razdjelnike se žale kako su zbog tog obećanja ostali bez unosnih poslova ugradnje razdjelnika gdje su imali ugovorene poslove za cijelu godinu, a sada su svi ugovoriti stavljeni na čekanje.
Zaštita potrošača u Hrvatskoj, kao i u državama članicama Europske unije, uređena je zakonima. Stoga svaki trgovac koji je upućen na potrošače mora poštovati prava koja im daje zakon. Žele li poslovati u skladu sa zakonom, trgovci se moraju upoznati s obvezama koje im nameću pravila o zaštiti potrošača.
Ovih dana praksa je pokazala potrebu da se potrošači moraju organizirati jer odnos trgovaca robama i uslugama prema potrošaču-pojedincu često je izuzetno neprofesionalan, a ponašanje, zavisi od procjene trgovaca o potrošaču, od bahatosti napreduje do bezobrazluka i nepoštivanja potrošača.
Temeljem brojnih upita potrošača iz prigradskih dijelova Karlovca a vezano za Odluku Vodovoda i kanalizacije o prelasku na mjesečno plaćanje potrošnje vode, umjesto kako je bilo do sada tromjesečno, nužno je informirati potrošače o čemu se radi, jer se zbog neinformiranosti pojavio val neosnovanog nezadovoljstva i etiketiranja postupka ViK kao nepoštene poslovne prakse, pa čak i prijevare.