Raščlambom implementacije zakona koji definiraju javne usluge nedvojbeno smo zaključili da se kroz sve zakone i podzakonske akte nastavlja monopolistička praksa u raznim oblicima, te da subjekti koji odlučuju i provode zakonom određene radnje vode računa jedino kako sa što manje snaga i sredstava ostvariti što veći profit, a pri tome se potpuno zanemaruje interes potrošača.
KRAJEM prošle godine sve zgrade koje imaju 70 i više stanova i koje se griju putem sustava toplane morale su ugraditi razdjelnike ili kalorimetre, kako bi se u stanovima pojedinačno kontrolirala potrošnja toplinske energije.
Hrvatski autoklub upozorava vozače i vlasnike vozila kako se u posljednjih nekoliko dana u javnosti promovira proizvod Magnufuel koji obećava smanjenje potrošnje goriva i lažno navodi kako ga preporučuje Hrvatski autoklub.
Ministarstvo poljoprivrede zaprimilo je obavijest Ministarstva zdravlja o nalazu mikotoksina Aflatoksina B1 u nedozvoljenim koncentracijama u ljutoj tucanoj paprici proizvođača Šafram d.o.o. Po zaprimljenim informacijama od Ministarstva zdravlja, Ministarstvo poljoprivrede obavještava potrošače o povlačenju i opozivu proizvoda:
U okviru Twinning projekta „Poboljšanje sustava ovrhe u Republici Hrvatskoj", koji zajednički provode Hrvatska (Ministarstvo pravosuđa), Španjolska (Ministarstvo pravosuđa) i Mađarska kao junior partner (Ministarstvo pravosuđa), a financira Europska unija, Ministarstvo pravosuđa je krenulo sa provedbom aktivnost 3.1.5.a,
SEPA (Single Euro Payment Area) je jedinstveni platni sustav za plaćanja u EUR-ima koji obuhvaća 34 države: sve članice EU-a te Island, Lihtenštajn, Norvešku, Švicarsku, Monako i San Marino. Detaljno upoznajte izmjene koje donosi SEPA sustav platnog prometa, stupanje na snagu novih pravila platnog prometa te utjecaj na poslovanje fizičkih osoba i poslovnih subjekata pristupom na SEPA.hr.
Karlovac je bio je kolijevka zaštite potrošača u Hrvatskoj. Kritičari često ističu da nije tako, jer mediji stalno prenose vijesti iz Karlovca o problemima, pa i nezadovoljstvu potrošača. Često se ne zna da se u sredinama gdje se šuti prava potrošača najviše krše, da su potrošači obespravljeni, a u Karlovcu od sve te „galame“ ili bolje je nazvati demokratskom razmjenom mišljenja, stavova i interesa ipak se na kraju najčešće nađe zajednički interes.
ROZP već nekoliko godina upozorava svekoliku hrvatsku javnost i institucije na probleme rastuće "monopolističke diktature", te da se pod pojmom "demokracije i tržišne ekonomije" u Hrvatskoj uvode elementi robovlasništava. Drugačije se ne mogu nazvati postupci (po zakonu ili ne) lokalnih samouprava koje svoje građane koncesijom daju trgovcu "na korištenje". Sve to podupiru političke i pravosudne institucije, koje su načelno uvijek na strani trgovca ili bankara.
ROZP je u više navrata upozoravala energetske subjekte toplinarstva, pa i resornog ministra da Zakon o tržištu toplinske energije nije implementiran u praksi, te da se moraju poduzeti mjere kako bi svi subjekti poštivali zakon. Praksa pokazuje da lokalne samouprave i trgovci-toplinari nisu primijenili, a trebali su biti nositelji implementacije, niti jednu odredbu zakona koja se odnosi na njih.
Od početka ove na snazi je Zakon o osobnom stečaju potrošača. Iako smo se preko udruga za zaštitu potrošača uključili u kreiranja zakona, naši prijedlozi nisu prihvaćeni, već je zakon kreiran kao nastavak Zakona o ovrhama. Na početku Zakon jasno definira da se postupak stečaja potrošača provodi se nad imovinom potrošača, te da izvansudski sporazum sklopljen između potrošača i vjerovnika ima učinak izvansudske nagodbe i predstavlja ovršnu ispravu.
Organizacije civilnog društva (udruge) nazivaju se dobrovoljnim, neovisnim, neprofitnim, nevladinim ili trećim sektorom. U praksi se još uvijek ne može govorit o udruga kao trećem sektor i ne može se govoriti o apsolutnoj nepovezanosti vlade i udruga jer sve vlade ulažu sredstva u rad neprofitnog sektora, a potpuni je jasno da onaj tko daje sredstva uvjetuje i aktivnosti udruga.
Regionalna organizacija zaštite potrošača upozorava na manipulacije o potrošačkim pravima. Po izjavi predsjednika ROZP u dnevniku Nove TV 13. prosinca 2015, drugi dan je središnji Dnevnik HRT prikazao opširan prilog o Pravilniku o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja i pogodnostima koje će imati potrošači.
KARLOVAC 12.12.2015. - Regionalna organizacija zaštite potrošača ROZP održala je danas redovnu sjednicu, na kojoj je predstavljeno izvješće o radu udruge u posljednjih godinu dana, a usvojeni su i dokumenti za rad u narednom periodu. Predsjednik ROZP-a Željko Tomašić zadovoljan je postignutim u ovoj godini, a posebice dizanjem problematike toplinarstva na nacionalnu razinu.
Predsjednik Gradskog vijeća Grada Karlovca Damir Mandić, primio je na konzultacije predsjednika Regionalne organizacije zaštite potrošača, Željka Tomašića. Povod sastanku bile su dvije inicijative Regionalne organizacije zaštite potrošača, vezane za unaprjeđenje javnih usluga na području organiziranog grijanja i parkiranja kao obveza lokalne samouprave, a ujedno područja od posebnog interesa za potrošače Karlovca.
ROZP, te HUZP i Društvo „POTROŠAČ“ se već godinama bore da se prekine s nepoštenom poslovnom praksom naplate dnevnih poarkirnih karata, ako se potrošač zatekne sa autombilom bez valjane parkirne karte na parkiralištu.. Zbog naplate "dnevne parkirane karte" ustvari kazne, ROZP je osim savjeta potrošačima i kao pravna osoba prijavila u zadnje tri godine nadležnim tijelima "Parkinge" u Puli, Varaždinu, Koprivnici, Karlovcu Duga Resi, Dubrovniku .... I u svim slučajevima su potrošači pojedinačno dobili spor.
Sve više potrošača javlja nam se sa zahtjevom za pomoć, jer su „prevareni“ preko Facebook-a. Iako smo već pojašnjavali da Facebook nije profil online trgovine, začuđuje lakoća kojom potrošači nasjedaju na prijevare. Naima na Facebooku „dobro informirano – prevaranti“ otvore profil čovjeka koji tvrdi da ima dojave za kladionice. Ustvari one ne traži naivne potrošače, jer glad za lakom zaradom je najjači mamac. „Dobro informirani – prevarant“ bez suvišnih zašto prihvaća zahtjev za fejs prijateljstvom, a na upit konkretizira ponudu.
Sa 01. studenim 2015. godine (članak 20.) je stupio na snagu novi oblik sezonskog sniženja cijena kojeg definira Zakon o izmjenama i dopuna Zakona o zaštiti potrošača (NN 110/15 od 13.10.2015.). Sezonskim sniženjem smatra se, sukladno Zakonu, prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone.
Regionalna organizacija zaštite potrošača uz potporu Ministarstva financija i Karlovačke županije, a u suradnji sa Organizacijom informacija-savjet-pomoć-izobrazba-tehnička pomoć organizirala je 20. studenog 2015. u velikoj dvorani Ministarstva financija seminar na temu: „RAČUNOVODSTVO NEPROFITNIH ORGANIZACIJA“