U razdoblju od 08. do 27. svibnja održane su četiri tribine za potrošače ranjivih skupina.
Teme koje smo obradili za naše umirovljenike i branitelje su bile materijalni nedostatak proizvoda, prava potrošača u pogledu javnih usluga, online kupovina, online prijevare i phishing poruke. Upoznali smo ih s njihovim osnovnim pravima kada se radi o materijalnom nedostatku proizvoda, kako i kada podnijeti prigovor, što mogu tražiti i koja je razlika između odgovornosti trgovca i komercijalnog jamstva. Online kupovina, online prijevare i phishing poruke su teme koje su naišle na izniman interes. Iznenađujuće je koliko potrošači starije životne dobi oprezno i sigurno koriste Internet. Iako su bili dosta upoznati s temama, neke informacije poput kako prepoznati lažne stranice, prodavače i poruke, kako postupiti ako su prevareni i kome se obratiti, bile su im vrlo korisne. S nama su podijelili primjere koji su se njima dogodili bilo da se radilo o pokušaju prijevare ili pak prijevari. Kao zaključak bi izdvojili da su sudionici bili vrlo zainteresirani za ponuđene teme a i sami su iskazali interes za još takvih tribina i predložili teme koje bi ih zanimale. Ranjive skupine poput branitelja i osoba starije životne dobi su suprotno uvjerenju, vrlo aktivni na društvenim mrežama i koriste se općenito internetom te im je svaka dobronamjerna informacija dobrodošla kako bi se pravovremeno zaštitili. A korisno im je i znati kamo i kome se mogu obratiti za pomoć ako ipak budu meta prevaranata.
Zahvaljujemo članovima udruge veterana 54. Samostalne bojne, članovima Društva multiple skleroze Varaždinske županije, članovima udruge umirovljenika podružnica Selnica i članovima udruge umirovljenika Treća životna dob iz Gornjeg Kneginca.
Projekt se provodi u okviru programa Impact4Values kojeg sufinancira EU i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Sanja Keretić